Opnieuw podium voor Spirit Racing in België.

In ons inventarisatiejaar rijden we mooie races in verschillende klassen om te kijken wat voor ons een goed alternatief voor de Supercar Challenge zou kunnen zijn. Ook in België reden we deze keer bij de BGDC weer goed vooraan mee, en stonden na de eerste race op Zandvoort wederom op het podium.

Deze keer weer met beide auto’s naar de races, Rob en Simon in de Clio-7 en John, Sandra en Raymond in de andere auto van het team. Wel met een heel ander format bij deze klasse met in de morgen de combi van kwalificatie en testen en dan in de middag een 200 minuten race. We worden door de organisatie stevig ingedeeld en hebben genoeg uitdaging om te laten zien hoe we het in 200 raceminuten gaan doen. Feit blijft immers dat strategie, blijven rijden, goede pitstops en heel houden een grote rol in het resultaat zijn. En laten we daar nou meestal goed in zijn.

Debutant Raymond had het moeilijk in de 403, en met een spin en een onwillige startknop verloor hij veel tijd op de baan, maar toch was zijn progressie hoopvol, al zal een pleister achter het oor voor de misselijkheid de volgende keer geen overbodige luxe zijn. John rijdt na de test op Zandvoort, zijn tussenrace in de Alfa, nu ook weer constant en houdt het hier bovenop ook steeds langer vol. Tijden gaan steeds verder omlaag en voelt zich al sterker worden om het een uur in de 403 vol te houden. Sandra was de grootste bofkont van het stel met een mega stint op het einde waarin zij samen met Simon in de regen tot de snelsten van het veld behoorde. Maar vooral ook geen devaluatie van rondetijden gaven aan dat het conditioneel nog steeds goed zit bij de enige dame in het veld. Door de spin van Raymond werden ze toch nog vijfde in de klasse in een race waar meer in had gezeten maar het moet ook wel eens je kant op vallen.

Dit deed het wel bij Simon en Rob, de eerste pitstop viel in een code-60 en toen Rob in de tweede stint problemen met de gasklepsensor kreeg was hij vlak voor de ingang van de pitstraat. Weliswaar een kwartier te vroeg maar verloren we door het nu uitvoeren van de laatste stop maar weinig tijd op onze concurrentie. Daarna was Simon los … , en waar anderen zoals hij zegt – af en toe door de tuin moesten – hield Simon de auto keurig binnen de lijntjes. Zijn talent kwam ook op het einde van de race weer naar voren toen tijdens een hoosbui het hele veld naar binnen kwam en hij buiten bleef op zijn slicks. De beste keuze bleek later, in zijn stint van p4 naar p2 kreeg ook bij de Belgen de handen op elkaar.

Na de bekers van John met de Alfa en Simon en Rob tijdens de 8 uur van Zandvoort kunnen we tevreden zijn met de resultaten in 2020 en kijken uit naar onze volgende race op Zandvoort waar we op 19 september wederom een 8 uurs race zullen rijden.

Hebt u interesse om te komen, heel gezellig, maar laat het ons dan nog wel even weten. Wij houden u dan op de hoogte over de mogelijkheden en recentste ontwikkelingen.